Centar za promicanje tolerancije i sjećanje na holokaust raspisuje javni poziv za predlaganje umjetničkog rada u sklopu projekta „Učenje i odrastanje u toleranciji”.
Pozivaju se mladi umjetnici i umjetnice do 30 godina da izrade umjetničko djelo namijenjeno djeci predškolskog uzrasta (od 3 do 6 godina) s temom tolerancije, prihvaćanja i uvažavanja različitosti.
Cilj poziva:
Cilj poziva je potaknuti proces umjetničkog istraživanja koji bi rezultirao umjetničkim djelom koje je moguće izravno, ili uz umjetničku obradu i prilagodbu u druge medije (npr. video, lutkarska izvedba, izrada lutaka, izrada slikovnice) koristiti u ranom i predškolskom odgoju, u aktivnostima koje za cilj imaju poticanje tolerancije, prihvaćanja, uvažavanja i integracije različitosti u odgojno-obrazovnom radu u dječjem vrtiću i drugim oblicima ranog i predškolskog odgoja (od 3 do 6 godina).
Uvjeti natječaja:
-
na natječaj se mogu prijaviti umjetnici i umjetnice, državljani Republike Hrvatske,
-
svaki prijavitelj može prijaviti samo jedan prijedlog,
-
predajom prijavnice prijavitelj jamči da je prijavljeni prijedlog izvorno autorsko djelo
Medij umjetničkog rada nije zadan. Prihvaćaju se prijedlozi radova u različitim umjetničkim izrazima: tekstualnom, likovnom, glazbenom, audiovizualnom, multimedijalnom ili izvedbenom (npr. lutkarska forma, performativni element i sl.), pod uvjetom da su primjereni predškolskom uzrastu (3–6 godina) i da omogućuju daljnju primjenu u odgojno-obrazovnom kontekstu.
Prijava i nagrade
Prijave se podnose putem prijavnice:
Prijavni obrazac_CT2025
te se s prilozima trebaju dostaviti na adresu: javnipoziv@centartolerancije.hr.
Osigurano je 1.500 EUR bruto za honorar i nagrade
-
1. nagrada: 1.000 EUR bruto – honorar za umjetničko istraživanje, za postignuto prvo mjesto na javnom pozivu
-
2. nagrada: 300 EUR bruto
-
3. nagrada: 200 EUR bruto
Tehnički zahtjevi prijave
Prijedlog umjetničkog rada podnosi se putem obrasca te kao priloge treba sadržavati:
-
opis rada (do 1000 riječi)
-
skice, ilustracije, vizualni prikaz (do 3 slike u JPG ili PDF formatu, max. 30 MB po datoteci) ili tekst priče opsega do 5000 znakova s uključenim razmacima
-
poveznicu na video materijal (ako je primjenjivo)
-
kratku biografiju autora/ice (do 500 riječi)
* Napomena: prijaviti se može i konceptualni ili nedovršeni prijedlog, pod uvjetom da je jasno opisano na koji bi način bio realiziran tijekom umjetničkog istraživanja.
Kriteriji za odabir
Prijavljeni radovi bit će ocjenjivani prema sljedećim kriterijima:
-
kreativnost i inovativnost pristupa temi tolerancije i različitosti
-
primjerenost dobi djece ranog i predškolskog uzrasta
-
izvedivost i ekonomičnost realizacije prijedloga
-
potencijal za edukativnu primjenu (mogućnost integracije u vrtićki odgojno-obrazovni rad)
-
umjetnička kvaliteta i izražajnost.
Predloženi radovi trebaju biti izvedivi u okvirnom proračunu za produkciju predviđenom projektom, koji iznosi do 2.000 EUR bruto, s mogućnošću prilagodbe u suradnji s organizatorom.
Prijave će razmatrati tročlani žiri.
Rok za prijavu je 10. prosinca 2025. Prijavitelji će o rezultatu žiriranja biti obaviješteni putem e-pošte, najkasnije do 20. prosinca 2025. do ponoći.
Autorska prava i korištenje rada
Prijavom na natječaj, autori daju suglasnost Centru za promicanje tolerancije i očuvanje sjećanja na holokaust za nekomercijalno korištenje nagrađenih radova u edukativne, promotivne i izložbene svrhe projekta Učenje i odrastanje u toleranciji, uz navođenje autorstva.
Nagrađeni rad može biti dalje razvijan, produciran i javno predstavljen u suradnji s autorom/icom i Centrom.
Organizator zadržava pravo ne dodijeliti nagrade ili poništiti natječaj u slučaju nedovoljnog broja ili kvalitete prijavljenih radova.
Svi prijavitelji bit će obaviješteni o rezultatima natječaja putem e-pošte.
Organizator neće davati pojedinačne povratne informacije o prijedlozima koji nisu odabrani.
Preporučena literatura
Radi dubljeg razumijevanja teme i pristupa ranom odgoju za toleranciju i različitost, prijaviteljima se preporučuje upoznavanje sa sljedećim publikacijama:
-
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014). Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Dostupno na: https://mzom.gov.hr/istaknute-teme/odgoj-i-obrazovanje/nacionalni-kurikulum/nacionalni-kurikulum-za-rani-i-predskolski-odgoj-i-obrazovanje/3478
-
Vekić-Kljaić, V. i Popović, N. (2025). Duga – priča o jednakoj različitosti. Odgoj za različitost u dječjem vrtiću – Priručnik za odgojitelje. Zagreb: Centar za promicanje tolerancije i očuvanje sjećanja na holokaust. Dostupno na: http://centartolerancije.hr
-
Vrtići koji su usmjereni na dijete i promoviraju demokraciju (2020). Zagreb: Pučko otvoreno učilište Korak po korak
-
UNESCO (2015). Global Citizenship Education: Topics and Learning Objectives.
Paris: UNESCO Publishing. Dostupno na: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000232993 -
UNICEF (2019). Learning through Play: Strengthening Learning through Play in Early Childhood Education Programmes. New York: UNICEF. Dostupno na: https://www.unicef.org/sites/default/files/2018-12/UNICEF-Lego-Foundation-Learning-through-Play.pdf
-
Council of Europe (2016). Competences for Democratic Culture – Living Together as Equals in Culturally Diverse Democratic Societies. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Dostupno na: https://www.coe.int/en/web/education/competences-for-democratic-culture
